Нашій школі - 70!Нашій школі - 70!                                                                                                                           
Головна » Файли » Все з інформатики

_Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України*
10.02.2014, 16:50
Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників
державних навчально-виховних закладів України*

I. Загальні положення

1. Відповідно до Конституції України громадяни України
мають право на працю, тобто на одержання гарантованої роботи
з оплатою праці відповідно до її кількості та якості і не нижче
встановленого державою мінімального розміру, включаючи право
на вибір професії, роду занять і роботи відповідно до покликан-
ня, здібностей, професійної підготовки, освіти та з урахуванням
суспільних потреб. У навчальному закладі трудова дисципліна
ґрунтується на свідомому виконанні працівниками своїх трудових
обов’язків і є необхідною умовою організації ефективної праці і на-
вчального процесу.
Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та
заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни засто-
совуються заходи дисциплінарного та громадського впливу.
2. Ці Правила поширюються на державні навчально-виховні
заклади України всіх рівнів: дошкільні виховні заклади; середні
загальноосвітні навчально-виховні заклади; професійні навчально-
виховні заклади; навчальні заклади підвищення кваліфікації та
перепідготовки кадрів; позашкільні навчально-виховні заклади.
3. Метою цих Правил є визначення обов’язків педагогічних
та інших працівників закладів освіти, передбачених нормами, які
встановлюють внутрішній розпорядок у навчальних закладах. За-
значені норми закріплені в Типових правилах внутрішнього розпо-
рядку, у відповідності з якими трудові колективи закладів освіти за-
тверджують за поданням власника або уповноваженого ним органу
і профспілкового комітету свої правила внутрішнього розпорядку.
4. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутріш-
нього розпорядку, розв’язує керівник закладу освіти в межах на-
даних йому повноважень, а у випадках, передбачених чинним за-
конодавством і правилами внутрішнього розпорядку, спільно або
за погодженням з профспілковим комітетом.

II. Порядок прийнятт я і звільненн я працівників

5. Громадяни України вільно обирають види діяльності, не
заборонені законодавством, а також професію, місце роботи відпо-
відно до своїх здібностей. Працівники закладів та установ освіти
приймаються на роботу за трудовими договорами, контрактами або
на конкурсній основі відповідно до чинного законодавства.
6. При прийнятті на роботу власник або уповноважений ним
орган (керівник) зобов’язаний зажадати від особи, що працевлашто-
вується: подання трудової книжки, оформленої у встановленому по-
рядку, пред’явлення паспорта, диплома або іншого документа про
освіту чи професійну підготовку. Військовослужбовці, звільнені із
Збройних Сил України, Служби безпеки України, Прикордонних
військ України, Цивільної оборони України, Управління охорони
вищих посадових осіб України, інших військових формувань, ство-
рених відповідно до законодавства України, та військовослужбовці,
звільнені із Збройних Сил колишнього Союзу РСР і Збройних Сил
держав — учасниць СНД, пред’являють військовий квиток.
Особи, які влаштовуються на роботу, що вимагає спеціальних
знань, зобов’язані подати відповідні документи про освіту чи про-
фесійну підготовку (диплом, атестат, посвідчення), копії яких заві-
ряються керівником закладу освіти і залишаються в особовій справі
працівника.
Особи, які приймаються на роботу в дитячі заклади освіти,
зобов’язані подати медичний висновок про відсутність протипока-
зань для роботи в дитячій установі.
При укладанні трудового договору забороняється вимагати від
осіб, які поступають на роботу, відомості про їх партійну та наці-
ональну приналежність, походження та документи, подання яких
не передбачено законодавством.
7. Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно
до вимог Закону України про освіту, Положення про порядок на-
ймання та звільнення педагогічних працівників закладів освіти, що
є у загальнодержавній власності, затвердженого наказом Міносвіти
України від 5 серпня 1993 року № 293.
8. Працівники закладів та установ освіти можуть працювати
за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.
9. Прийняття на роботу оформляється наказом (розпоряджен-
ням) власника або уповноваженого ним органу (у тому числі при-
значених органами державного управління освітою), який оголо-
шується працівнику під розписку.
10. На осіб, які працювали понад п’ять днів, ведуться трудові
книжки.
На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуть-
ся за основним місцем роботи. На осіб, які працюють на умовах
погодинної оплати, трудова книжка ведеться за умови, якщо ця
робота є основною.
Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом
проводиться за бажанням працівника власником або уповноваже-
ним ним органом за місцем основної роботи.
Ведення трудових книжок необхідно здійснювати згідно з Ін-
струкцією про порядок ведення трудових книжок на підприєм-
ствах, в установах і організаціях, затвердженою спільним наказом
Мінпраці, Мін’юсту і Міністерства соціального захисту населення
України від 29 липня 1993 року № 58.
Трудові книжки працівників зберігаються як документи суворої
звітності в закладах і установах освіти.
Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і ви-
дачу трудових книжок покладається на керівника закладу освіти.
11. Приймаючи працівника або переводячи його в установлено-
му порядку на іншу роботу, власник або уповноважений ним орган
(керівник) зобов’язаний:*
а) роз’яснити працівникові його права і обов’язки та істотні
умови праці, наявність на робочому місті, де він буде працювати,
небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто,
та можливі наслідки їх впливу на здоров’я, його права на пільги
і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного за-
конодавства і колективного договору;
б) ознайомити працівника з правилами внутрішнього розпоряд-
ку та колективним договором;
в) визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необ-
хідними для роботи засобами;
г) проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої
санітарії, гігієни праці та протипожежної охорони.
12. Припинення трудового договору може мати місце лише на
підставах, передбачених чинним законодавством та умовами, перед-
баченими в контракті.
13. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або
уповноваженого ним органу допускається у випадках, передбачених
чинним законодавством та умовами контракту.
Звільнення педагогічних працівників у зв’язку із скороченням
обсягу роботи може мати місце тільки наприкінці навчального
року.
Звільнення педагогічних працівників за результатами атестації,
а також у випадках ліквідації закладу освіти, скорочення кількості
або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним за-
конодавством.
14. Припинення трудового договору оформляється наказом ке-
рівника закладу освіти.
15. Власник або уповноважений ним орган (керівник) зобов’
язаний у день звільнення видати працівникові належно оформ-
лену трудову книжку і провести з ним розрахунок у відповідності
з чинним законодавством. Записи про причини звільнення в тру-
довій книжці повинні проводитись у відповідності з формулюван-
ням чинного законодавства із посиланням на відповідний пункт,
статтю закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.

III. Основні права та обов’язки працівників

16. Педагогічні працівники мають право на:
yy захист професійної честі, гідності;
yy вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення пе-
дагогічної ініціативи;
yy індивідуальну педагогічну діяльність;
yy участь у громадському самоврядуванні;
yy користування подовженою оплачуваною відпусткою;
yy пільгове забезпечення житлом у порядку, встановленому зако-
нодавством;
yy одержання натуральної оплати в сільській місцевості на рівні
працівників сільського господарства;
yy підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту,
програм, форм навчання, організацій та установ, які здійсню-
ють підвищення кваліфікації і перепідготовку.
17. Працівники закладу освіти зобов’язані:
а) працювати сумлінно, виконувати навчальний режим, вимоги
статуту закладу освіти і правила внутрішнього розпорядку, дотри-
муватися дисципліни праці;
б) виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, вироб-
ничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними
правилами та інструкціями;
в) берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібни-
ки тощо, виховувати у дітей дошкільного віку, учнів та студентів
бережливе ставлення до майна навчально-виховного закладу.
Працівники дошкільних і середніх загальноосвітніх навчально-
виховних закладів у встановлені строки повинні проходити медич-
ний огляд у відповідності з чинним законодавством.
18. Педагогічні та наукові працівники навчально-виховних за-
кладів повинні:
а) забезпечувати умови для засвоєння вихованцями, учнями,
студентами, курсантами, слухачами, стажистами, клінічними орди-
наторами, аспірантами, докторантами навчальних програм на рівні
обов’язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей ді-
тей, учнів, студентів;
б) настановленням та особистим прикладом утверджувати пова-
гу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості,
відданості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, праце-
любства, інших доброчинностей;
в) виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних,
духовних, історичних цінностей України, країни походження, дер-
жавного і соціального устрою, цивілізації, відмінних від власних,
дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
г) готувати до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру,
злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігій-
ними групами;
д) додержувати педагогічної етики, моралі, поважати гідність
дитини, учня, студента;
е) захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного або
психічного насильства, запобігати іншим шкідливим звичкам;
є) постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну май-
стерність і загальну культуру.
19. Коло обов’язків (робіт), що їх виконує кожний працівник за
своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається поса-
довими інструкціями і положенням, затвердженими в установленому
порядку кваліфікаційними довідниками посад службовців і тарифно-
кваліфікаційними довідниками робіт і професій робітників, поло-
женнями і правилами внутрішнього розпорядку відповідного закла-
ду освіти та умовами контракту, де ці обов’язки конкретизуються.
IV. Основні обов ’язк и власн ика або уповноваж е-
ного ним органу
20. Власник або уповноважений ним орган (керівник) закладу
освіти зобов’язаний:
а) забезпечити необхідні організаційні та економічні умови для
проведення навчально-виховного процесу на рівні державних стан-
дартів якості освіти, для ефективної роботи педагогічних та інших
працівників закладу освіти відповідно до їхньої спеціальності чи
кваліфікації;
б) визначити педагогічним працівникам робочі місця, своєчасно
доводити до відома розклад занять, забезпечувати їх необхідними
засобами роботи;
в) удосконалювати навчально-виховний процес, впроваджувати
в практику кращий досвід роботи, пропозиції педагогічних та ін-
ших працівників, спрямовані на поліпшення роботи закладу освіти;
г) організовувати підготовку необхідної кількості науково-
педагогічних, інженерно-педагогічних та педагогічних кадрів, їх
атестацію, правове і професійне навчання як у своєму навчальному
закладі, так і відповідно до угод в інших навчальних закладах;
д) укладати і розривати угоди, контракти з керівниками під-
розділів, педагогічними та науковими працівниками відповідно до
чинного законодавства, Закону України «Про освіту» та Положен-
ня про порядок наймання і звільнення педагогічних працівників
закладу освіти, що є в загальнодержавній власності, затвердженого
наказом Міністерства освіти України від 5 серпня 1993 року № 293;
е) доводити до відома педагогічних працівників наприкінці на-
вчального року (до надання відпустки) педагогічне навантаження
в наступному навчальному році;
є) видавати заробітну плату педагогічним та іншим працівни-
кам у встановлені строки. Надавати відпустки всім працівникам
закладу освіти відповідно до графіка відпусток;
ж) забезпечити умови техніки безпеки, виробничої санітарії, на-
лежне технічне обладнання всіх робочих місць, створювати здорові
та безпечні умови праці, необхідні для виконання працівниками
трудових обов’язків;
з) дотримуватися чинного законодавства, активно використову-
вати засоби щодо вдосконалення управління, зміцнення договірної
та трудової дисципліни;
и) додержуватись умов колективного договору, чуйно ставитися
до повсякденних потреб працівників закладу освіти, студентів, ас-
пірантів, учнів і слухачів, забезпечувати надання їм установлених
пільг і привілеїв;
і) організувати харчування дітей дошкільного віку, учнів, сту-
дентів, аспірантів і працівників закладу освіти;
ї) своєчасно подавати центральним органам державної виконав-
чої влади встановлену статистичну і бухгалтерську звітність, а та-
кож інші необхідні відомості про роботу і стан навчально-виховного
закладу;
к) забезпечувати належне утримання приміщення, опалення,
освітлення, вентиляції, обладнання, створювати належні умови для
зберігання верхнього одягу працівників закладу освіти, вихованців,
учнів, студентів, курсантів, слухачів, стажистів, клінічних орди-
наторів, аспірантів, докторантів.

V. Робочий час і його використання

21. Для працівників установлюється п’ятиденний робочий тиж-
день з двома вихідними днями. При п’ятиденному робочому тижні
тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами вну-
трішнього розпорядку або графіками змінності, які затверджує ке-
рівник закладу освіти за погодженням з профспілковим комітетом
закладу з додержання тривалості робочого тижня.
У тих закладах освіти, де за умовами роботи запровадження
п’ятиденного робочого тижня є недоцільним, установлюється шес-
тиденний робочий тиждень з одним вихідним днем.
П’ятиденний або шестиденний робочий тиждень установлюється
власником або уповноваженим ним органом спільно з профспілко-
вим комітетом з урахуванням специфіки роботи, думки трудово-
го колективу і за погодженням з місцевими органами виконавчої
влади.
У межах робочого дня педагогічні працівники закладу осві-
ти повинні нести всі види навчально-методичної та науково-
дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану
і плану науково-дослідної роботи.
Час початку і закінчення роботи і обідньої перерви встановлю-
ється для працівників правилами внутрішнього розпорядку кон-
кретного закладу освіти. Для окремих працівників умовами контракту
може бути передбачений інший режим роботи.
За погодженням з профспілковим комітетом деяким структур-
ним підрозділам і окремим групам працівників може встановлю-
ватись час початку і закінчення роботи.
22. При відсутності педагога або іншого працівника закладу
освіти керівник зобов’язаний терміново вжити заходів щодо його
заміни іншим педагогом або працівником.
23. Надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні не
допускається.
Залучення окремих працівників до роботи в установлені для
них вихідні дні допускається у виняткових випадках, передбачених
законодавством, за письмовим наказом (розпорядженням) власника
або уповноваженого ним органу (керівника) закладу освіти з дозво-
лу профспілкового комітету. Робота у вихідний день може компен-
суватися за погодженням сторін наданням іншого дня відпочинку
або в грошовій формі в подвійному розмірі.
Працівникам безперервно діючих закладів освіти і там, де за
умовами роботи не може бути додержана встановлена для цієї ка-
тегорії працівників щоденна або тижнева тривалість робочого часу,
допускається за погодженням з профспілковим комітетом закладу
запровадження підсумкового обліку робочого часу з тим, щоб три-
валість робочого часу за обліковий період не перевищувала нор-
мального числа робочих годин.
Працівники цієї категорії залучаються до роботи в загально-
встановлені вихідні та святкові дні. Цей час включається в місячну
норму робочого часу. Вихідні дні передбачаються для них графіком
роботи. Робота у святкові дні оплачується в цьому випадку в роз-
мірі одинарної годинної або денної ставки понад місячний оклад
(ставку). На бажання працівника, який працює у святковий день,
йому може бути наданий інший день відпочинку.
24. Керівник закладу освіти залучає педагогічних працівників
до чергування в закладі. Графік чергування і його тривалість за-
тверджує керівник закладу за погодженням з педагогічним колек-
тивом і профспілковим комітетом.
Забороняється залучати до чергування у вихідні і святкові дні
вагітних жінок і матерів, які мають дітей віком до трьох років.
Жінки, які мають дітей-інвалідів або дітей віком від трьох до чо-
тирнадцяти років, не можуть залучатися до чергування у вихідні
і святкові дні без їх згоди.
25. Під час канікул, що не збігаються з черговою відпусткою,
керівник закладу освіти залучає педагогічних працівників до педа-
гогічної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує
їх навчального навантаження до початку канікул.
26. Робота органів самоврядування закладу освіти регламенту-
ється Положеннями про відповідні заклади освіти, затвердженими
Кабінетом Міністрів України, та Статутом.
27. Графік надання щорічних відпусток погоджується з проф-
спілковим комітетом і складається на кожний календарний рік.
Надання відпустки керівнику закладу освіти оформляється на-
казом відповідного органу державного управління освітою, а іншим
працівникам — наказом навчально-виховного закладу. Поділ від-
пустки на частини допускається на прохання працівника за умови,
щоб основна її частина була не менше шести днів для дорослих
і дванадцяти днів для осіб молодше вісімнадцяти років. Перене-
сення відпустки на інший строк допускається в порядку, встанов-
леному чинним законодавством.
Забороняється ненадання щорічної відпустки протягом двох
років підряд, а також ненадання відпустки працівникам молодше
вісімнадцяти років, а також працівникам, які мають право на до-
даткову відпустку у зв’язку з шкідливими умовами праці.
28. Педагогічним працівникам забороняється:
а) змінювати на свій розсуд розклад занять і графіки роботи;
б) продовжувати або скорочувати тривалість занять і перерв
між ними;
в) передоручати виконання трудових обов’язків.
29. Забороняється в робочий час:
а) відволікати педагогічних працівників від їх безпосередніх
обов’язків для участі в різних господарських роботах, заходах, не
пов’язаних з навчальним процесом;
б) відволікати працівників закладу освіти від виконання про-
фесійних обов’язків, а також учнів, студентів, курсантів, слухачів,
стажистів, клінічних ординаторів, аспірантів, докторантів за раху-
нок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов’язаних
з процесом навчання, за винятком випадків, передбачених чинним
законодавством.

VI. Заохочення за успіх и в роботі

30. За зразкове виконання своїх обов’язків, тривалу і бездоган-
ну роботу, новаторство в праці і за інші досягнення в роботі можуть
застосовуватися заохочення, передбачені правилами внутрішнього
розпорядку закладу освіти.
31. За досягнення високих результатів у навчанні й вихованні
педагогічні працівники представляються до нагородження держав-
ними нагородами, присвоєння почесних звань, відзначення держав-
ними преміями, знаками, грамотами, іншими видами морального
і матеріального заохочення.
32. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої трудо-
ві обов’язки, надаються в першу чергу переваги і соціальні пільги
в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів закладів
освіти. Таким працівникам надається також перевага при просу-
ванні по роботі.
Заохочення оголошуються в наказі (розпорядженні), доводяться
до відома всього колективу закладу освіти і заносяться до трудової
книжки працівника.

VII. Стягнення за порушенн я трудової дисципліни

33. За порушення трудової дисципліни до працівника може
бути застосовано один із таких заходів стягнення:
а) догана;
б) звільнення.
Звільнення як дисциплінарне стягнення може бути застосова-
не відповідно до п.п. 3, 4, 7, 8 ст. 40, ст. 41 Кодексу законів про
працю України.
34. Дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому не
дано право прийняття на роботу (обрання, затвердження, призна-
чення на посаду) даного працівника.
35. Працівники, обрані до складу профспілкових органів і не
звільнені від виробничої діяльності, не можуть бути піддані дис-
циплінарному стягненню без попередньої згоди органу, членами
якого вони є; керівники профспілкових органів у підрозділах за-
кладу освіти — без попередньої згоди відповідного профспілкового
органу в закладі освіти; профорганізатори — органу відповідного
профспілкового об’єднання.
До застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений
ним орган повинен зажадати від порушника трудової
дисципліни письмових пояснень. У випадку відмови працівника
дати письмові пояснення складається відповідний акт.
Дисциплінарні стягнення застосовуються власником або уповно-
важеним ним органом безпосередньо після виявлення провини, але
не пізніше одного місяця від дня її виявлення, не рахуючи часу
хвороби працівника або перебування його у відпустці.
Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шес-
ти місяців з дня вчинення проступку.
36. За кожне порушення трудової дисципліни накладається
тільки одне дисциплінарне стягнення.
37. Дисциплінарне стягнення оголошується в наказі (розпоря-
дженні) і повідомляється працівникові під розписку.
38. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного
стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному
стягненню, то він уважається таким, що не мав дисциплінарного
стягнення.
Якщо працівник не допустив нового порушення дисципліни
і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення
може бути знято до закінчення одного року. Протягом строку дії
дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не
застосовуються.
Власник або уповноважений ним орган має право замість на-
кладання дисциплінарного стягнення передати питання про пору-
шення трудової дисципліни на розгляд трудового колективу або
його органу.
Категорія: Все з інформатики | Додав: Администратор_сайта
Переглядів: 574 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0