Нашій школі - 70!Нашій школі - 70!                                                                                                                           
Головна » Статті » Статті школи

Статут ЗОШ №4

Додаток                                                                                                      ЗАТВЕРДЖЕНО

до рішення Ізмаїльської міської ради                                              рішенням Ізмаїльської міської ради

№ ______ від____________ 2016 р.                                                № ______ від____________ 2016 р.

СТАТУТ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ № 4

І-ІІІ СТУПЕНІВ

МІСТА ІЗМАЇЛ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

Ізмаїл, 2016

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 4 І-ІІІ СТУПЕНІВ МІСТА ІЗМАЇЛ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ» (далі – Заклад) створена відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

1.2. Засновником Закладу є Ізмаїльська міська рада (далі – Засновник), яка є вищим органом управління.

1.3. Заклад є навчальним закладом, що забезпечує реалізацію права громадян на загальну середню освіту; юридичною особою публічного права – комунальною неприбутковою організацією, яка не має на меті одержання прибутку.

1.4. Відносини Закладу із Засновником – у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» – будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності.

1.5. Виконавчим органом управління, якому підпорядкований та підзвітний Заклад, є відділ освіти Ізмаїльської міської ради (далі – Орган управління).

1.6. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів влади, рішеннями Ізмаїльської міської ради та виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради, розпорядженнями Ізмаїльського міського голови, наказами відділу освіту Ізмаїльської міської ради та цим Статутом.

1.7. Найменування Закладу:

1.7.1. Повне українською мовою: ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА № 4 І-ІІІ СТУПЕНІВ МІСТА ІЗМАЇЛ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

1.7.2. Скорочене українською мовою: ЗОШ № 4.

1.7.3. Повне англійською мовою: ODESSA REGION IZMAIL SECONDARY І-ІІІ LEVEL SCHOOL # 4.

1.7.4. Скорочене англійською мовою: SECONDARY І-ІІІ LEVEL SCHOOL # 4.

1.8. Місцезнаходження Закладу: Україна, 68600, Одеська область, місто Ізмаїл, вулиця Героїв Сталінграду, будинок, 25.

2. ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС ЗАКЛАДУ

2.1. Заклад здійснює самостійну діяльність, що відповідно до законодавства, яке регулює діяльність Закладу як неприбуткової організації, та цього Статуту спрямована на досягнення мети та завдань Закладу, без мети одержання прибутку.

2.2. Заклад підлягає державній реєстрації. Права та обов’язки юридичної особи Заклад набуває з дня його державної реєстрації.

2.3. Заклад має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та кодом ЄДРПОУ, кутовий штамп, фірмові бланки та інші реквізити.

2.4. Заклад не несе відповідальності по зобов’язанням Засновника. Засновник не несе відповідальності по зобов’язанням Закладу, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.

2.5. Заклад має право в межах, визначених цим Статутом:

2.5.1. укладати угоди, контракти, договори, здобувати майнові та немайнові права;

2.5.2. виступати в стосунках з іншими особами від свого імені, бути позивачем та відповідачем в судах.

3. МЕТА І ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

3.1. Головною метою діяльності Закладу є забезпечення реалізації права дитини на здобуття середньої освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

3.2. Заклад у відповідності до своєї мети:

3.2.1. задовольняє потреби громадян, які проживають на території міста, в здобутті загальної середньої освіти;

3.2.2. забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти вимогам Державного стандарту загальної середньої освiти;

3.2.3. створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;

3.2.4. формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;

3.2.5. сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;

3.2.6. здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім'єю;

3.2.7. є осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей шкільного віку;

3.2.8. додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

3.2.9. здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства України та Статуту.

3.3. Діяльність Закладу будується на принципах доступності, гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, релігійних і громадських об'єднань; взаємозв'язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання; рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту; всебічного розвитку; органічного зв'язку з національною історією, культурою, традиціями; диференціації змісту і форми освіти; науковості; розвиваючого характеру, гнучкості і прогностичності, єдності і наступності, безперервності і різноманітності навчання.

3.4. У Закладі може запроваджуватись профільне навчання.

4. ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО ЗАКЛАДУ ТА ЇХ ВІДРАХУВАННЯ

4.1. Виконавчий комітет Ізмаїльської міської ради за поданням Органа управління закрiплюює за Закладом вiдповiдну територiю обслуговування i до початку навчального року берє на облiк учнiв, якi мають його вiдвiдувати.

4. 2. Зарахування учнiв до всiх класiв здiйснюється без проведення конкурсу i, як правило, вiдповiдно до територiї обслуговування.

4. 3. Керiвник Закладу зобов'язаний вжити заходiв до ознайомлення дiтей та їх батькiв або осiб, якi їх замiнюють, з порядком зарахування до Закладу, його Статутом, правилами внутрiшнього розпорядку та iншими документами, що регламентують органiзацiю навчально-виховного процесу.

4.4. Зарахування учнiв до закладу здiйснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керiвника Закладу.

4.5. Для зарахування учня до Закладу батьки або особи, якi їх замiнюють, подають заяву, копiю свiдоцтва про народження дитини, медичну довiдку встановленого зразка, особову справу (крiм дiтей, якi вступають до першого класу).

4.6. До першого класу зараховуються, як правило, дiти з шести (семи) рокiв.

4.7. Iноземцi та особи без громадянства зараховуються до Закладу вiдповiдно до законодавства та мiжнародних договорiв.

4.8. Переведення учнiв Закладу до наступного класу здiйснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

4.9. У разi вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, якi їх замiнюють, подають до Закладу заяву iз зазначенням причини вибуття.

4.10. У разi переходу учня до iншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освiти у межах міста Ізмаїл батьки або особи, якi їх замiнюють, подають до Закладу заяву iз зазначенням причини переходу та довiдку, що пiдтверджує факт зарахування дитини до iншого навчального закладу.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

5.1. Навчально-виховний процес у Закладi здiйснюється вiдповiдно до робочих навчальних планiв, складених на основi типових навчальних планiв, затверджених Міністерством освіти і науки України. Робочi навчальнi плани Закладу затверджуються Органом управління.

5.2. У робочому навчальному планi Закладу з урахуванням його типу та профiлю навчання конкретизується варiативна частина державних стандартiв освiти.

5.3. Iндивiдуалiзацiя i диференцiацiя навчання у Закладi забезпечуються шляхом реалiзацiї iнварiантної та варiативної частини, створення класів з допрофільною та профільною підготовкою, поглибленого вивчення окремих предметів.

5.4. Мова навчання у Закладі визначається за заявами батьків або осіб, які їх замінюють, відповідно до Закону України «Про засади державної мовної політики».

5.5. Заклад забезпечує вiдповiднiсть рiвня загальної середньої освiти державним стандартам освiти, єднiсть навчання i виховання.

5.6. Заклад працює за навчальними програмами, пiдручниками, посiбниками, що мають вiдповiдний гриф Міністерства освіти і науки України, i забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожній ступенi навчання вiдповiдно до вiкових особливостей та природних здiбностей дiтей.

5.7. Заклад обирає форми, засоби i методи навчання та виховання вiдповiдно до Законiв України «Про освiту», «Про загальну середню освiту» з урахуванням специфiки закладу, профiлю та iнших особливостей органiзацiї навчально-виховного процесу.

5.8. Навчально-виховний процес у Закладi здiйснюється за груповою та iндивiдуальною формою навчання.

5.9. Вiдповiдно до поданих батьками або особами, якi їх замiнюють, заяв Заклад за погодженням Органом управління створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

5.10. Заклад може виконувати освiтнi програми i надавати платнi послуги на договiрнiй основi згiдно з перелiком, затвердженим Кабiнетом Мiнiстрiв України.

5.11. Порядок надання платних послуг затверджується Міністерством освіти і науки України за погодженням з Мiнфiном України та Мінекономрозвитку України.

5.12. Навчальний рiк у Закладi починається 1 вересня i закiнчується не пiзнiше 1 липня наступного року.

5.13. Структура навчального року (тривалiсть навчальних занять, подiл на чвертi, семестри (триместри) та режим роботи встановлюються Закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з Органом управління.

5.14. Загальна тривалiсть канiкул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днiв.

5.15. Тривалiсть урокiв у Закладi становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2-4-х класах - 40 хвилин, у 5-11-х (12-х) - 45 хвилин.

5.16. Для учнiв 5-9-х класiв допускається проведення пiдряд двох урокiв пiд час лабораторних i контрольних робiт, написання творiв, а також урокiв трудового навчання. У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін (предметів).

5.17. Заклад може обрати iншi, крiм уроку, форми органiзацiї навчально-виховного процесу.

5.18. Тривалiсть перерв мiж уроками встановлюється з урахуванням потреби в органiзацiї активного вiдпочинку i харчування учнiв, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (пiсля другого або третього уроку) - 20 хвилин.

5.19. Розклад урокiв складається вiдповiдно до робочого навчального плану Закладу з дотриманням педагогiчних та санiтарно-гiгiєнiчних вимог i затверджується керiвником Закладу.

5.20. Вiдволiкання учнiв вiд навчальних занять для провадження iнших видiв дiяльностi забороняється (крiм випадкiв, передбачених законодавством).

5.21. Залучення учнiв до видiв дiяльностi, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом Закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батькiв або осiб, якi їх замiнюють.

5.22. Змiст, обсяг i характер домашнiх завдань визначаються вчителем вiдповiдно до педагогiчних i санiтарно-гiгiєнiчних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та iндивiдуальних особливостей учнiв.

5.23. Домашнi завдання учням 1-х класiв не задаються.

6. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

6.1. Критерiї оцiнювання навчальних досягнень учнiв закладiв визначаються Міністерством освіти і науки України.

6.2. Облiк навчальних досягнень учнiв протягом навчального року здiйснюється у класних журналах, iнструкцiї про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної дiяльностi за рiк заносяться до особових справ учнiв.

6.3. У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рiшенням педагогiчної ради Закладу може надаватися словесна характеристика знань, умiнь i навичок учнiв другого класу.

6.4. У наступних класах оцiнювання здiйснюється вiдповiдно до критерiїв оцiнювання навчальних досягнень учнiв.

6.5. Заклад може використовувати iншi системи оцiнювання навчальних досягнень учнiв за погодженням з Органом управління. При цьому оцiнки з навчальних предметiв за семестри, рiк, результати державної пiдсумкової атестацiї переводяться у бали вiдповiдно до критерiїв оцiнювання навчальних досягнень учнiв.

6.6. Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х (12-х)) класах Закладу завершується державною пiдсумковою атестацiєю. Змiст, форма i порядок державної пiдсумкової атестацiї визначаються Міністерством освіти і науки України.

6.7. В окремих випадках учнi за станом здоров'я або з iнших поважних причин можуть бути звiльненi вiд державної пiдсумкової атестацiї у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я.

6.8. Учнi початкової школи, якi протягом одного року навчання не засвоїли програмний матерiал, за поданням педагогiчної ради та згодою батькiв (осiб, якi їх замiнюють) направляються для обстеження фахiвцями вiдповiдної психолого-медико-педагогiчної консультацiї. За висновками зазначеної консультацiї такi учнi можуть продовжувати навчання в спецiальних школах (школах-iнтернатах) або навчатися за iндивiдуальними навчальними планами i програмами за згодою батькiв (осiб, якi їх замiнюють).

6.9. Учнi початкової школи, якi через поважнi причини (хвороба, iншi обставини) за результатами рiчного оцiнювання не засвоїли скориговану до iндивiдуальних здiбностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишенi для повторного навчання у тому самому класi за рiшенням педагогiчної ради та за згодою батькiв (осiб, якi їх замiнюють).

6.10. За результатами навчання учням видається вiдповiдний документ (табель, свiдоцтво про базову загальну середню освiту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документiв про базову та повну загальну середню освiту затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України.

6.11. Учням, якi закiнчили основну школу (9-й клас), видається свiдоцтво про базову загальну середню освiту.

6.12. Свiдоцтво про базову загальну середню освiту дає право на вступ до школи III ступеня, професiйно-технiчного навчального закладу, вищого навчального закладу I-II рiвня акредитацiї.

6.13. Учням, які закінчили старшу школу 11-й (12-й) клас, видається атестат про повну загальну середню освіту.

6.14. Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.

6.15. Випускникам 9-х, 11-х (12-х) класiв, які не мають результатів річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з будь-яких предметів, отримують документ про відповідний рівень освіти за процедурою, визначеною Міністерством освіти і науки України.

6.16. За вiдмiннi успiхи в навчаннi учнi 2-8-х, 10-х (11-х) класiв можуть нагороджуватися похвальним листом «За високi досягнення у навчаннi», а випускники закладiв III ступеня - похвальною грамотою «За особливi досягнення у вивченнi окремих предметiв», медалями - золотою «За високi досягнення у навчаннi» або срiбною «За досягнення у навчаннi». За вiдмiннi успiхи в навчаннi випускникам закладу II ступеня видається свiдоцтво про базову загальну середню освiту з вiдзнакою. Порядок нагородження учнiв за вiдмiннi успiхи у навчаннi встановлюється Міністерством освіти і науки України.

6.17. Свiдоцтва про базову загальну середню освiту, атестати про повну загальну середню освіту та вiдповiднi додатки до них реєструються у книзі облiку та видачi зазначених документів, яка зберігається у закладі.

6.18. Контроль за дотриманням порядку видачi випускникам свiдоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листiв здiйснюється Органом управління.

7. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ

7.1. Виховання учнiв у Закладі здiйснюється пiд час проведення урокiв, в процесi позаурочної та позашкiльної роботи.

7.2. Цiлi виховного процесу в Закладі визначаються на основi принципiв, закладених у Конституцiї та законах України, iнших нормативно-правових актах.

7.3. В Закладі забороняється утворення та дiяльнiсть органiзацiйних структур полiтичних партiй, а також релiгiйних органiзацiй i воєнiзованих формувань. Примусове залучення учнiв Закладу до вступу в будь-якi громадські об'єднання, громадськi, громадсько-полiтичнi, релiгiйнi органiзацiї i воєнiзованi формування, а також до дiяльностi в зазначених об'єднаннях, участi в агiтацiйнiй роботi та полiтичних акцiях забороняється.

7.4. Дисциплiна в Закладі дотримується на основi взаємоповаги усiх учасникiв навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрiшнього розпорядку та Статуту.

7.5. Застосування методiв фiзичного та психiчного насильства до учнiв забороняється.

8. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

8.1. Учасниками навчально-виховного процесу в Закладi є учнi, педагогiчнi працівники (вчителі, практичний психолог, соціальний педагог), бiблiотекарi, iншi спецiалiсти, керівники Закладу, батьки або особи, якi їх замiнюють.

8.2. Статус, права та обов'язки учасникiв навчально-виховного процесу, їх права та обов'язки визначаються Конституцією України, Законами України «Про освiту», «Про загальну середню освiту», iншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 778 від 27 серпня 2010 року, Статутом, правилами внутрiшнього розпорядку Закладу.

8.3. Учень - особа, яка навчається i виховується в Закладi.

8.4. Учнi Закладу мають гарантоване державою право на:

1) доступнiсть i безоплатнiсть повної загальної середньої освiти;

2) вибір форми навчання, профiльного напряму, факультативiв, спецкурсiв, позакласних занять;

3) безпечнi i нешкiдливi умови навчання та працi;

4) користування навчально-виробничою, науковою, матерiально-технiчною, культурно-спортивною базою Закладу;

5) участь у рiзних видах навчальної, науково-практичної дiяльностi, конференцiях, олiмпiадах, виставках, конкурсах тощо;

6) отримання додаткових, у тому числi платних, навчальних послуг;

7) перегляд результатiв оцiнювання навчальних досягнень з усiх предметiв iнварiантної та варiативної частини;

8) участь в роботi органiв громадського самоврядування Закладу;

9) участь в роботi добровiльних самодiяльних об'єднань, творчих студiй, клубiв, гурткiв, груп за iнтересами тощо;

10) повагу людської гiдностi, вiльне вираження поглядiв, переконань;

11) захист вiд будь-яких форм експлуатацiї, психiчного i фiзичного насильства, вiд дiй педагогiчних та iнших працiвникiв, якi порушують їх права, принижують честь i гiднiсть.

8.5. Учнi Закладу зобов'язанi:

1) оволодiвати знаннями, вмiннями, практичними навичками в обсязi не меншому, нiж визначено Державним стандартом загальної середньої освiти;

2) пiдвищувати свiй загальний культурний рiвень;

3) брати участь у пошуковiй та науковiй дiяльностi, передбаченiй навчальними програмами та навчальним планом Закладу, його Статутом;

4) дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь i гiднiсть iнших учнiв та працiвникiв;

5) виконувати вимоги педагогiчних та iнших працiвникiв Закладу вiдповiдно до Статуту та правил внутрiшнього розпорядку Закладу;

6) брати участь у рiзних видах трудової дiяльностi;

7) дбайливо ставитися до державного, громадського i особистого майна, майна iнших учасникiв навчально-виховного процесу;

8) дотримуватися вимог Статуту, правил внутрiшнього розпорядку Закладу;

9) дотримуватися правил особистої гiгiєни.

8.6. Учнi Закладу залучаються за їх згодою та згодою батькiв або осiб, якi їх замiнюють, до самообслуговування, рiзних видiв суспiльно корисної працi вiдповiдно до Статуту i правил внутрiшнього розпорядку з урахуванням вiку, статi, фiзичних можливостей.

8.7. Педагогiчний працiвник - це особа з високими моральними якостями, яка має вiдповiдну педагогiчну освiту, належний рiвень професiйної пiдготовки, забезпечує результативнiсть та якiсть своєї роботи, фiзичний та психiчний стан здоров'я якої дає змогу виконувати професiйнi обов'язки в навчальних закладах системи загальної середньої освiти.

8.8. Педагогiчнi працiвники Закладу мають право:

1) самостiйно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкiдливi для здоров'я учнiв;

2) брати участь у роботi методичних об'єднань, нарад, зборiв Закладу та iнших органiв самоврядування Закладу, в заходах, пов'язаних з органiзацiєю навчально-виховної роботи;

3) обирати форми та здiйснювати пiдвищення своєї квалiфiкацiї; навчатися у вищих навчальних закладах i закладах системи пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї педагогiчних працiвникiв;

4) проходити атестацiю для здобуття вiдповiдної квалiфiкацiйної категорiї та отримувати її в разi успiшного проходження атестацiї;

5) проводити в установленому порядку науково-дослiдну, експериментальну, пошукову роботу;

6) вносити керiвництву Закладу i Органу управління пропозицiї щодо полiпшення навчально-виховної роботи;

7) на соцiальне i матерiальне забезпечення вiдповiдно до законодавства України;

8) об'єднуватися у професiйнi спiлки та бути членами iнших громадських об'єднань, дiяльнiсть яких не заборонена законодавством України;

9) порушувати питання захисту прав, професiйної та людської честi i гiдностi.

8.9. Педагогiчнi працiвники Закладу зобов'язанi:

1) забезпечувати належний рiвень викладання навчальних дисциплiн вiдповiдно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освiти;

2) контролювати рiвень навчальних досягнень учнiв;

3) нести вiдповiдальнiсть за вiдповiднiсть оцiнювання навчальних досягнень учнiв критерiям оцiнювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнiв до вiдома дiтей, батькiв, осiб, що їх замiнюють, керiвника Закладу;

4) сприяти розвитку iнтересiв, нахилiв та здiбностей дiтей, а також збереженню їх здоров'я;

5) виховувати повагу до державної символiки, принципiв загальнолюдської моралi;

6) виконувати Статут Закладу, правила внутрiшнього розпорядку, умови трудового договору (контракту);

7) брати участь у роботi педагогiчної ради;

8) виховувати в учнiв шанобливе ставлення до батькiв, жiнок, старших за вiком осiб; повагу до народних традицiй та звичаїв, духовних i культурних надбань народу;

9) готувати учнiв до самостiйного життя з дотриманням принципiв взаєморозумiння, злагоди мiж усiма народами, етнiчними, нацiональними, релiгiйними групами;

10) дотримуватися педагогiчної етики, моралi, поважати особисту гiднiсть учнiв та їх батькiв;

11) постiйно пiдвищувати свiй професiйний рiвень, педагогiчну майстернiсть, рiвень загальної i полiтичної культури;

12) виконувати накази i розпорядження керiвника Закладу, Органу управлiння;

13) вести вiдповiдну документацiю.

8.10. Права i обов'язки бібліотекарів, інших спеціалістів та технічного персоналу регулюються посадовими інструкціями, трудовим законодавством України, Статутом та правилами внутрiшнього розпорядку Закладу.

8.11. Батьки учнiв та особи, якi їх замiнюють, мають право:

1) обирати форми навчання i виховання дiтей;

2) брати участь в дiяльностi ради Закладу, обирати i бути обраними до батькiвських комiтетiв;

3) звертатися до керiвника Закладу i ради Закладу з питань навчання, виховання дiтей;

4) приймати рiшення про участь дитини в науковiй, спортивнiй, трудовiй, пошуковiй та iнновацiйнiй дiяльностi Закладу;

5) брати участь у заходах, спрямованих на полiпшення органiзацiї навчально-виховного процесу та змiцнення матерiально-технiчної бази Закладу;

6) на захист законних iнтересiв дiтей в раді Закладу.

8.12. Батьки та особи, якi їх замiнюють, є вiдповiдальними за здобуття дiтьми повної загальної середньої освiти, їх виховання i зобов'язанi:

1) створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освiти за будь-якою формою навчання;

2) забезпечувати дотримання дiтьми вимог Статуту Закладу;

3) поважати честь i гiднiсть дитини та працiвникiв Закладу;

4) постiйно дбати про фiзичне здоров'я, психiчний стан дiтей, створювати належнi умови для розвитку їх природних здiбностей;

5) виховувати працелюбнiсть, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вiтчизни, сiм'ї, державної та рiдної мов; повагу до нацiональної iсторiї, культури, цiнностей iнших народiв;

6) виховувати у дiтей повагу до законiв, прав, основних свобод людини.

8.13. У разi невиконання батьками та особами, якi їх замiнюють, обов'язкiв, передбачених законодавством України, Заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про вiдповiдальнiсть таких осiб, у тому числi про позбавлення їх батькiвських прав.

8.14. Учасники навчально-виховного процесу мають інші права і обов’язки відповідно до законодавства України.

8.15. За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов'язкiв, порушення Статуту, правил внутрiшнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення вiдповiдно до

законодавства України.

9. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ

9.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Закладу фінансуються за рахунок коштів Засновника.

9.2. Майно Закладу складають основні фонди та обігові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Закладу.

9.3. Майно Закладу є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Заклад володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним Засновником для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених Господарським Кодексом України та іншими законами, а також цим Статутом.

9.4. Джерелами формування майна Закладу є:

9.4.1. майно, передане Засновником на праві оперативного управління;

9.4.2. грошові кошти міжнародної технічної допомоги (гранти тощо);

9.4.3. інше майно, набуте Закладом на підставах, не заборонених чинним законодавством України та цим Статутом.

9.5. Джерелами фінансування Закладу є:

9.5.1. кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої світи для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

9.5.2. кошти, отримані за надання платних послуг;

9.5.3. благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

9.5.4. кошти інших джерел, не заборонених законодавством.

9.6. Відчуження основних фондів та іншого майна Закладу здійснюється тільки за рішенням Засновника у порядку, встановленому чинним законодавством України.

9.7. Основні фонди Закладу не можуть бути предметом безкоштовного використання, застави, внеском до статутних фондів інших юридичних осіб, а також не можуть бути продані, передані або відчужені у будь-який спосіб без згоди (відповідного рішення) Засновника.

9.8. Заклад здійснює користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до цілей своєї діяльності та у відповідності до чинного законодавства України.

9.9. Збитки, завданні Закладу в результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами, державними органами, відшкодовуються Закладу за рішенням суду.

9.10. Заклад забезпечує своєчасну сплату податків та інших обов’язкових платежів до бюджету та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

9.11. Заклад здійснює оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну та іншу звітність за встановленими державними формами. Порядок ведення бухгалтерського обліку, статистичної та іншої звітності визначається чинним законодавством України. Директор і бухгалтер Закладу несуть персональну відповідальність за дотриманням порядку ведення і достовірності обліку та звітності.

9.12. Відповідно до вимог, встановлених Податковим кодексом України для неприбуткових організацій:

9.12.1. доходи (прибутки) Закладу, який є неприбутковою організацією, використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Закладу, реалізації мети (завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом;

9.12.2. забороняється розподіляти доходи (прибутки), отриманні Закладом, або їх частини серед засновників (учасників), членів Закладу, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб;

9.12.3. кошти, отримані Закладом, які залишаються після покриття витрат на оплату праці, матеріальних витрат, сплати податків та інших обов’язкових платежів, залишаються в розпорядженні Закладу та спрямовуються на досягнення статутних завдань, соціальних та інших результатів, без мети одержання прибутку.

10. ПРАВОВІ ВІДНОСИНИ МІЖ ЗАСНОВНИКОМ І ЗАКЛАДОМ

10.1. В основу діяльності Закладу покладаються стратегія розвитку міської системи освіти, фінансово-економічна, інвестиційна та інші програми Засновника, мета та завдання, визначені цим Статутом.

10.2. Відносини Закладу із Засновником – у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» – будуються на засадах підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності.

10.3. Засновник сприяє Закладові у здійсненні мети її діяльності та є вищім органом управління.

10.4. До виключної компетенції Засновника віднесено:

10.4.1. визначення основних напрямків діяльності Закладу, мети діяльності Закладу та її завдань;

10.4.2. прийняття рішень про реорганізацію та ліквідацію Закладу, його перейменування, призначення ліквідаційної комісії (комісії з реорганізації), затвердження ліквідаційного балансу, передавального акту або розподільчого балансу;

10.4.3. затвердження Статуту Закладу та внесення змін до нього.

10.5. Засновник має право:

10.5.1. надавати допомогу у вигляді грошових коштів, майна, обладнання та інших матеріальних цінностей, необхідних для діяльності Закладу.

10.6. До компетенції Органу управління віднесено:

10.6.1. затвердження кошторису Закладу;

10.6.2. організація матеріально-технічного та фінансового забезпечення Закладу;

10.6.3. контроль виконання Закладом статутних завдань, контроль кошторису Закладу, моніторинг фінансово-господарчої діяльності Закладу;

10.6.4. організація будівництва, реконструкції, модернізації, а також капітального ремонту основних фондів, їх оновлення;

10.6.5. здійснення контролю за використанням та збереженням майна Закладу;

10.6.6. отримання повної інформації про діяльність Закладу (в тому числі даних бухгалтерського обліку, звітності та інші документи) з метою виконання функцій Органу управління;

10.6.7. узгодження пропозицій щодо організаційної структури, штатного розпису та чисельності працівників Закладу за пропозицією керівника Закладу;

10.6.8. затвердження навчальних робочих планів, узгодження структури навчального року, режиму роботи Закладу за пропозицію керівника Закладу;

10.6.9. добір, призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників за поданням керівника Закладу;

10.6.10. затвердження обсягу педагогічного навантаження вчителів за поданням керівника Закладу;

10.6.11. перепідготовка, підвищення кваліфікації, атестація педагогічних працівників; атестація Закладу;

10.6.12. узгодження прискореного навчання, навчання екстерном, індивідуального навчання за поданням керівника Закладу;

10.6.13. вжиття заходів при реорганізації чи ліквідації Закладу щодо влаштування учнів до інших загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Категорія: Статті школи | Додав: Администратор_сайта (05.12.2017)
Переглядів: 349 | Рейтинг: 0.0/0